Rekrutteringskampagne i Odense Kommune

Rekrutteringskampagne i valg-tematiseret format

Udskriv case

Kontakt

Louise Bæk Thomsen
Konsulent
Røgfrit Odense, Odense Kommune

Tlf: 23413864
loubt@odense.dk

Denne case er besøgt

gange

Type indsats

Indsatsen er et projekt

Økonomi pr. år

< 50.000

Kommune/organisation

Formål

Formålet med kampagnen, var at skabe opmærksomhed til Røgfrit Odense, samt rekruttere borgere til STOP-forløb.

Målgruppe & Arena

Målgruppen var borgere i Odense, i alderen 30-65 år. Den var ikke kønsbestemt, ej heller specificeret på andre demografiske områder.

Arenaen var Facebook. Formatet var billedgrafisk

Type af indsats

Indsatsen er et projekt

Projekt periode

11.10.2022 - 01.11.2022

Type indsats med udgangspunkt i forebyggelses-pakkerne

  • Information og undervisning
  • Beskrivelse af indsats

    Indsatsen var ganske kort og komprimeret. Den tog udgangspunkt i det, på det tidspunkt, forestående folketingsvalg. Inspirationen omkring valget gav os frie rammer til at skabe kommunikation, der formidlede at rygestop (og nikotinstop generelt) er et valg man tager.

    Materiale

    Stemmeseddel - rekrutteringsopslagDownload

    Meningsmål -rekrutteringsopslagDownload

    Organisering og samarbejdspartnere
    Indsatsen blev udført internt i Røgfrit Odense, Odense Kommune, og havde ikke samarbejde med øvrige aktører.
    Internt var fordelingen, at studentermedhjælperne udførte det grafiske arbejde, og forfattede den tilhørende tekst, samt planlagde og udgav opslagene. I samråd med de øvrige ansatte i teamet.

    Rekruttering

    Økonomi pr. år

    < 50.000

    Anonncen på Facebook havde et budget på 1000 kroner.

    Indsatsen var ganske kort og komprimeret. Den tog udgangspunkt i det, på det tidspunkt, forestående folketingsvalg.

    Louise Bæk Thomsen, Konsulent, Røgfrit Odense, Odense Kommune

    Virkning

    Vi kan på Meta Business se hvor mange klik annoncen har genereret. Vi har i perioden opnået ca. 400 klik på annoncen.

    Evalueret

    Nej, Ikke evalueret

    Vurdering

    Er formålet opfyldt?

    I nogen gradSlet ikke I mindre grad I nogen grad I høj grad

    Er indsatsen blevet implementeret som planlagt?

    I nogen gradSlet ikke I mindre grad I nogen grad I høj grad

    Yderligere kommentarer

    Opmærksomhedspunkter for implementering af indsatsen

    Indsatsen havde et samtids relevant perspektiv, som gjorde det muligt at give borgerne et nyt syn på vores organisation.
    Ønsker man at skabe et lignede oplæg, f.eks. i forbindelse med valg eller andet, skal man afsætte bedre tid til at lave den nødvendige research inden.
    Vi kom eksempelvis ud for at måtte ændre farve på opslag 2, da Moderaternes farve er lilla, og vi ikke skulle associeres med et parti.

    Barrierer for gennemførelsen af indsatsen

    Odense Kommune har nogle retningslinjer for kommunikationen, som vi skal følge. Det satte ikke på nogen måde en stopklods for projektet, men gjorde at vi måtte overveje hvert enkelt ordvalg nøje.

    Fremmende tiltag for gennemførelsen af indsatsen

    Der var ikke nogen fremmende tiltag.
    Vi har altid annoncer kørende og altid massere af grafisk arbejde. Det nye her, var udelukkende at tænke valg perioden ind, til vores fordel.

    Følg denne case
    Informér
    guest
    0 Comments
    Inline Feedbacks
    View all comments

    Relaterede cases

    Kickstart dit rygestop

    Motivation og afhængighed- Det rette rygestoptilbud

    Rygestop på dit sprog/rekruttering

    Hvordan rekrutterer vi borgere med anden etnisk herkomst end dansk? Afprøvning af forskellige rekrutteringsmetoder i de danske kommuner

    Årets ex-ryger i Køge Kommune

    Kåring af årets ex-ryger i Køge Kommune. Kampagne beregnet på at skabe fokus på rygestop, og synliggøre lokal forankring.

    Tilføj en case fra din kommune

    Har du en case fra din kommune, som andre kunne drage nytte af?
    Bidrag til fællesskabet og tilføj din case her!

     

     

    0
    Would love your thoughts, please comment.x